Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :

سهم قزوین از اعتبارات صندوق توسعه ملی در طرح های آبخیزداری افزایش می یابد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : سهم استان قزوین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در تکمیل و اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری افزایش می یابد.

سهم قزوین از اعتبارات صندوق توسعه ملی در طرح های آبخیزداری افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فاطمه خمسه در دیدارمسعود منصور رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور که اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حضور داشت با تبریک انتصاب  وی افزود : استان قزوین عرصه های منابع طبیعی و مراتع بسیار ارزشمندی دارد که برای صیانت از این سرما یه های ملی نیازمند توجه و اعتبار بیشتری هستیم .

 وی در ادامه با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرا و تکمیل طرح های ابخونداری و ابخیرداری در استان گفت : تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح های آبخیزداری و آبخوانداری تاثیر بسزیایی در صیانت و تقویت منابع و سفر های زیر زمینی دارد .

خمسه گفت : برای صیانت از این سرمایه ملی در استان قزوین  نیازمند توجه ویژه از سوی سازمان جنگل ها هستیم .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : منابع طبیعی حافظ حقوق مردم و دولت است و  در اجرای طرح های مرتعداری  رعایت حقوق دامداران و کشاورزان از اولویت های این سازمان  و منابع طبیعی می باشد.

وی  با اشاره به نقش طرح کاداستر در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و ساماندهی آنها، یادآور شد : طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزییات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی سال گذشته در سطح ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرا شد.

خمسه  افزود : برای ۱۷ هزار هکتار اراضی یاد شده، نقشه نهایی حدنگاری قطعات و پلاک ها تهیه شده است.

به گفته وی  همچنین  سال گذشته همچنین در راستای پیشبرد این طرح، نقشه برداری زمینی و تهیه تصاویر هوایی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین و گویاسازی اطلاعات توصیفی از آنها به انجام رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به اراضی در طرح کاداستر در نهایت برای ثبت و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال می شودگفت : تاکنون اطلاعات مربوط به ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین که نقشه برداری آنها در طرح کاداستر انجام شده برای ثبت نهایی و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

وی یادآور شد: طرح کاداستر یا حدنگاری باید در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرایی شود که تاکنون اطلاعات و نقشه برداری از بیش از ۸۵ هزار هکتار آن انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید