Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین

خرید تضمینی گندم در استان قزوین از اواخر خرداد ماه آغاز می شود

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت : خرید تضمینی گندم دراستان از اواخر خرداد ماه آغاز می شود .

خرید تضمینی گندم در استان قزوین از اواخر خرداد ماه آغاز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین عباس آقا علیخانی در دومین جلسه خرید تضمینی گندم در سال 99 که با حضور مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی استان، روسای ادارات تعاون روستایی شهرستان های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا و روسای ادارات ستادی برگزار شد افزود : دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار اقدام به خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب کرده که  استان قزوین 22 مرکز خرید گندم دارد و این سازمان توسط 8 شرکت تعاونی روستایی در سطح استان خرید تضمینی گندم را انجام خواهد داد.

وی اظهار کرد: گندم خریداری شده در داخل استان ذخیره خواهد شد و امیدواریم امسال 50 درصد خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان صورت گیرد.

علیخانی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در استان از اواخر خرداد ماه آغاز می شود و امسال هم همانند سال گذشته مراکز خرید حق دریافت وجه از کشاورز را ندارند.

وی یاد آور شد : استاندارد سازی باسکول ها ضروری است و خرید باید براساس دستورالعمل باشد و افرادی که مسئولیت خرید را برعهده دارند از ابتدا تا پایان خرید ملزم به حضور در مرکز خرید هستند.

علیخانی گفت :به منظور بررسی وضعیت مراکز خرید، تیمی از این مراکز بازدید خواهند کرد تا قبل از آغاز خرید تضمینی گندم نواقص رفع شود.

وی افزود : در سال گذشته بیش از 28 هزار و 500 تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان خریداری شد و امسال تعهد تعاون روستایی استان در خصوص خرید تضمینی گندم 35 هزار تن تعیین شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید