Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

5028 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان قزوین پلاک گذاری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح پلاک گذاری تاکنون 5028 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان قزوین پلاک گذاری شده است .

5028 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان قزوین پلاک گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی در جلسه مکانیزاسیون کشاورزی که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی در سالن شماره 2باغستان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از راهور در امر پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی افزود : بر اساس اطلاعات راهور استان ؛ از این میزان 2725 دستگاه ماشین آلات کشاورزی تا پایان سال گذشته پلاک گذاری شده است.

وی اضافه کرد : همچنین از این میزان ماشین آلات کشاورزی 2303 دسنگاه توسط کارخانه پلاک گذاری شده است .

به گفته این مقام مسئول ؛ در حال حاضر 4896 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان فاقد پلاک هستند که تا پایان سال جاری پلاک گذاری خواهند شد.

اسماعیلی تصریح کرد : اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال 91 آغاز شده که همزمان در استان قزوین نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شد ه و همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : امسال 155  هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان حدود  48 هزار هکتار گندم آبی و حدود  107 هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم است .

اسماعیلی افزود : همچنین 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت جو رفته که از این میزان 7500 هکتار جو دیم و 27500  هکتارجو آبی است .

به گفته وی ؛ امسال 5780 هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته است .

وی یاد آور شد : در حال حاضر 158 دستگاه کمباین بومی در استان و 540تا 570 دستگاه کمباین غیر بومی در استان عملیات برداشت غلات را بر عهده دارند .

اسماعیلی در این جلسه بر لزوم اشتغال پایدار برای کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

وی همچنین بر برگزاری دوره آموزشی کمباین برای بهره برداران شهرستانهای تابعه تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید