Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین

طرح‌های آبخیزداری قزوین در ۱۵ حوزه آبریز اجرا می‌شوند

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت : طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های زیرزمینی سال جاری در ۱۵ حوزه آبریز استان قزوین اجرا می‌شوند.

طرح‌های آبخیزداری قزوین در ۱۵ حوزه آبریز اجرا می‌شوند

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین  مهدی شاپورزاده  با بیان اینکه این حوزه ها در نقاط مختلف استان پراکنده هستند، اظهار کرد: کمک به کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از سیلاب و ذخیره سازی نزولات جوی از دیگر اهداف مهم اجرای عملیات های آبخیزداری در حوزه‌های آبریز به شمار می رود.

مهدی شاپورزاده افزود: بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان قزوین در سال جاری هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه طرح های آبخیزداری در کشور و استان با مطالعات کارشناسی و علمی اجرایی می شوند، یادآور شد: طرح های مطالعات آبخیزداری استان قزوین در مساحت ۵۰۰ هزار هکتار در دست انجام است.

این مسئول با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات اجرای طرح های آبخیزداری در سال های اخیر، اظهار داشت: آبخیزداری در واقع صیانت از آب و خاک و طبیعت بوده و کمک می کند تا این منابع ارزشمند برای آیندگان نیز باقی بمانند.

۶۰درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی دربرگرفته است که از این میزان ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب، متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.

جنگل‌ها با ۲۸ هزار و ۱۵۷ هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود ۱.۸ درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و عمدتا در الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید