Iranian Agriculture News Agency

قندالی عنوان کرد:

تخصیص ۱۸ میلیون یورو برای توسعه شبکه‌های آب شرب در مناطق عشایری

رییس سازمان جهادکشاورز ی استان قزوین گفت : نژاد های دامی خوبی در استان قزوین توسط عشایر پرورش داده می شود .

تخصیص ۱۸ میلیون یورو برای توسعه شبکه‌های آب شرب در مناطق عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در نشست با کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران و بهزاد غیاثوند رییس اداره امور عشایر استان قزوین  اظهار داشت : استان قزوین با توجه به شرایط اقلیمی و کوهپایه شرایط مناسبی برای کوچ عشایر فراهم کرد و در چند سال گذشته با اجرای طرح های زیر بنایی و عمرانی امکانات را برای عشایردر زمینه تولید فرا وردهای دامی فراهم شده است .

وی در ادامه با اشاره به وجود کشتارگاه زیاران برای پرواربندی و اصلاح نژاد دام و مناطق مستعدد تولید گیاهان دارویی  بر  همکاری این سازمان با  امور عشایر برای توسعه گیاهان دارویی در مناطق عشایری استان تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این که در گذشته در سرشماری عشایر قزوین کم شماری شده چرا که تعداد عشایر قزوین بیشتر از آن چیزی است که سرشماری شده است، اظهار امیدواری کرد در سرشماری جدید آمار واقعی و دقیق عشایر قزوین سرشماری شود.

خمسه گفت: در موضوع نیروی انسانی هم در امور عشایر قزوین کمبودهایی داریم که امیدواریم با مساعدت سازمان امور عشایر این مشکلات برطرف شود

رییس سازمان امور عشایر ایران نیز در این نشست گفت : با پیگیری‌های انجام شده در حوزه تامین آب شرب عشایر، امسال برای اولین بار از محل بند ه تبصره ۴ نام عشایر هم آورده شد و ۱۲ درصد آن که ۱۸ میلیون یورو می‌شود به عشایر اختصاص یافت.

کرمعلی قندالی  افزود: این اعتبارات صرفا برای توسعه شبکه‌های آب شرب در مناطق عشایری است که از این محل تعداد ۹ پروژه هم در مناطق عشایری استان قزوین در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که ظرفیت‌های خوبی در مناطق عشایری وجود دارد، گفت: در زنجیره تولید یکی از استان‌هایی که بستر لازم برای بهره‌وری از دام و زیرساخت‌های آن فراهم است و نژادهای دامی خوبی نیز دارد استان قزوین است.

قندالی اضافه کرد: می‌توانیم با شرکت گوشت "زیاران" هم که امکانات و فضای خوبی در زمینه پرواربندی و اصلاح نژاد دام دارد همکاری مشترکی داشته باشیم که کاری بزرگ و کمکی هم در راستای مسائل زیست محیطی است.

وی افزود: در حوزه گیاهان دارویی نیز در مناطق عشایری استان قزوین ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید از آن بهره‌برداری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید