Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد:

28 دوره فنی و حرفه ای ویژه بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 دوره فنی و حرفه ای برای بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شده است .

28 دوره فنی و حرفه ای ویژه بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در دیدار با حجت الله  امینی مدیر کل فنی و حرفه ای استان با بیان این مطلب افزود : این دوره های آموزشی  باحضور 961 نفر از بهره برداران در قالب 2336 نفر- روز  در زیر بخش های دام و طیور ، زراعت ، باغبانی ، آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی اجرا شده است .

وی اظهارداشت: اساس آموزش و مهارت فنی و حرفه ای در جهادکشاورزی ؛ تکیه بر آموزش و ترویج است.

خمسه خاطر نشان ساخت: آموزش های مهارتی از طریق ترویج به کشاورزان و بهره برداران انتقال داده می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه دوره هایی که برای بهره برداران بخش برگزار می شود با هدف  انتقال و ترویج یافته های کشاورزی است گفت : تفاهم نامه های خوبی در زمینه آموزش و انتقال این یافته ها با اداره کل فنی و حرفه ای داشته ایم و امیدواریم این روند ادامه یابد .

خمسه استفاده از پهباد و فن آوری های جدید در امر رصد و مبارزه با آفات و بیماریها ضروی دانست  و اضافه کرد :در اراضی یکپارچه و کشت و صنعت های بزرگ ؛ کشاورزان می توانند از پهپاد در امر مبارزه با آفات و بیماریها و سایر موارد دیگر استفاده کنند .

این مقام مسئول تاکید کرد: با برگزاری دوره های آموزشی می توان کشاورزان را با استفاده و بکارگیری از فن آوری های جدید سوق داد .

خمسه ایجاد و راه اندازی سامانه سابک در زمینه آموزش ترویجی و فنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی  ذکر کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارت و دانش و صدور گواهینامه آموزش های مهارتی راه اندازی شده است .

مدیر کل فنی و حرفه ای استان قزوین نیز در این دیدار گفت : قزوین می تواند نماد مهارت های فنی و حرفه ای کشور شود .

حجت الله امینی افزود: استان قزوین شرایط مستعدی در بخش کشاورزی دارد بنابراین باید استانداردهای شغلی و آموزشی لازم ارائه شود .

وی بر لزوم اهمیت تعامل و همکاری بیشتر جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای در راستای آموزش و ترویج بهره برداران بخش تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید