Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

آغاز کار شوراهای کشاورزی در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز به کار شوراهای کشاورزی در این استان از سال گذشته خبر داد.

آغاز کار شوراهای کشاورزی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، محمد حسین عطایی در نشست احیا و پایدار سازی دشت قزوین با بیان این مطلب افزود: کشاورزان و بهره‌برداران سرمایه‌های بزرگ اجتماعی بخش کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه بستر شفافیت لازم است تا مردم در امور مشارکت کنند، گفت: مولفه مردم در بخش کشاورزی مهم است و با توجه به نام‌گذاری سال باید از پتانسیل مردم در جهش تولید در بخش کشاورزی استفاده کرد.

عطایی یادآور شد: یازده برنامه راهبردی توسط جهاد کشاورزی استان قزوین برای پیاده سازی شعار جهش تولید با مشارکت مردم تدوین شده است.

وی توضیح داد: راه‌اندازی شورای کشاورزی،  شورای ایده پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای فعال سازی واحدهای پرواربند غیر فعال و تداوم افزایش ظرفیت تولید مرغ، تاکید بر تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌ها، برگزاری شورای کشاورزی و تشکیل جلسات هیات‌های اندیشه ورز، از جمله مهم‌ترین سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای تحقق شعار سال جاری است.

عطایی اضافه کرد: همچنین مشارکت بخش خصوصی، توسعه میز ارتباطات در شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی، پیگیری مجددا الگوی کشت و برنامه‌های ستاد احیای و پایدار سازی دشت قزوین، ساماندهی و تجهیز و تقویت مراکز جهاد کشاورزی، بهبود کشت های گلخانه‌ای و اجرای طرح الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات جالیزی توجه به دانش‌بنیان سازی کشاورزی، اجرای طرح‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی از دیگر طرح‌های مهم در راستای جهش تولید با مشارکت مردم است.

در پایان این نشست وحید شادفر به‌عنوان مسئول دستیار مردمی سازی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین منصوب شد.

 

خبرنگار: کیانوش کاکاوند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید