Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

قزوین در سطح بیمه محصولات زراعی دیم طرح جهش تولید پیشرو است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین در سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح کشور رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

قزوین در سطح بیمه محصولات زراعی دیم طرح جهش تولید پیشرو است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، علی راه انجام در نشست وبیناری طرح جهش تولید در دیمزارها بیان کرد: تاکنون سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان به ۶۸ هزار و ۵۵۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی این طرح برای سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار تعیین‌شده که تاکنون ۱۰۹ هزار هکتار آن محقق شده است.

راه انجام گفت: در این طرح ۱۰ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان دارویی و روغنی به زیر کشت رفته است.

وی یادآور شد: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به کشت گندم دیم با ۱۰۰ هزار و ۱۶ هکتار و جو دیم با هفت هزار و ۷۰۱ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه این طرح در 6 شهرستان و ۳۸۵ روستای این استان در حال اجرا است، افزود: تاکنون با سه هزار و ۵۸۳ نفر از کشاورزان قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارها منعقدشده است.

عطایی بیان کرد: همچنین در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها ۱۶۵ برنامه ترویجی و آموزشی در استان اجراشده که سه هزار ۶۵۰ نفر روز و هفت هزار و ۶۵۰ نفر نیز به‌صورت انفرادی از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۱۰۵ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم‌بهره خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی‌شده که 6 نفر موفق به دریافت ادوات شده‌اند و مابقی نیز در دست اقدام است.

 

خبرنگار: کیانوش کاکاوند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید