Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

کسب رتبه اول استان قزوین در جذب تسهیلات مکانیزاسیون زیر بخش باغبانی

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان رتبه اول جذب تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خط ۱۰ مکانیزاسیون زیر بخش باغبانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه اول استان قزوین در جذب تسهیلات مکانیزاسیون زیر بخش باغبانی

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، موسی بابایی کیا بیان کرد: سهمیه تخصیصی مکانیزاسیون بخش باغبانی این استان از محل اعتبارات خط ۱۰ مکانیزاسیون ۹۹ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال بوده و این استان موفق به جذب ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال شده که نسبت به تعهد استان ۲۱۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با استفاده از این تسهیلات ۵۲ دستگاه انواع تراکتور باغی و ۱۰ دستگاه ادوات دنباله بند توسط باغداران خریداری و به ناوگان مکانیزه استان افزوده شده که این امر باعث افزایش ضریب مکانیزاسیون باغی به میزان ۰۳% اسب بخار در هکتار شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از مزایای افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات می‌توان به انجام به موقع و صحیح عملیات، خاک ورزی، مبارزه با علف‌های هرز، سم‌پاشی صحیح و اصولی و در نتیجه باعث بهبود تولید و کیفیت محصولات باغی اشاره کرد که در نهایت باعث افزایش تولید و درآمد باغداران می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید