Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دستیابی به توسعه پایدار، با نفوذ دانش و فناوری نوین در مزرعه میسر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دستیابی به توسعه پایدار با نفوذ دانش و فناوری‌های نوین در مزرعه میسر خواهد شد.

دستیابی به توسعه پایدار، با نفوذ دانش و فناوری نوین در مزرعه میسر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، محمدحسین عطایی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد: تنها راه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی ورود دانش و یافته‌های نوین در این بخش است تا بتوان کشاورزی را اقتصادی کرد.

وی افزود: پیشرفت در بخش کشاورزی نقطه‌ای است و باید این پیشرفت‌ها به همه بخش‌های کشاورزی تسری یابد تا بتوان به توسعه پایدار دست‌یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزی مدرن از این استان آغازشده چراکه قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد.

عطایی ادامه داد: محققین و کارشناسان باید ارتباط خوبی با کشاورزان به‌عنوان پذیرندگان دانش برقرار کنند تا بتوان دانش نوین را به مزرعه منتقل کرد.

عطایی گفت: بخش کشاورزی پذیرش علم و فناوری نوین را دارد و باید نحوه ورود و ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان را به‌درستی یافت.

وی یادآور شد: ایجاد دهکده‌های فناوری  و نوآوری نیز در استان افتتاح شد و کلید خورد که در دست  اقدام و عملیاتی شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: پشتیبانی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین سیاست جهاد کشاورزی است و ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها نیز در دست برنامه‌ریزی است.

عطایی اجرای سامانه نانینو در نانوایی‌ها، ستکاوا، هوشمند سازی کشاورزی، کنترل آبیاری و استفاده از ایستگاه‌های مجازی در سطح استان را از مهم‌ترین طرح‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی ذکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید