Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

عشایر زحمتکش حافظ منابع طبیعی هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عشایر زحمتکش حافظ منابع طبیعی استان هستند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود.

عشایر زحمتکش حافظ منابع طبیعی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین محمدحسین عطایی در مراسم آئین افتتاحیه ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین که در مجموعه باغستان این سازمان برگزار شد، افزود: ۲۵ درصد تولید در کشور مربوط به عشایر است و این قشر مولد علاوه بر تولید حافظ مرزهای کشور نیز هستند.

وی بر لزوم اهمیت انجام ممیزی مراتع توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تأکید کرد و گفت: ممیزی مراتع باید به‌موقع انجام شود تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

عطایی یادآور شد: گاهی اوقات مشاهده‌شده که مراتع توسط افراد سودجو شخم زده می‌شود که منابع طبیعی باید از این امر جلوگیری و از مراتع حفاظت کند چراکه این امر مشکلاتی را برای عشایر منطقه فراهم می‌کند.

وی افزود: با تعامل و مشارکت منابع طبیعی به‌عنوان بخش دولتی و عشایر منطقه به‌عنوان بخش خصوصی می‌توان جلوی این کار ناصواب را گرفت تا مراتع صیانت شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عشایر به‌عنوان تولیدکنندگان سبز یادکرد و گفت: تولیدات عشایر به‌عنوان تولید سبز محسوب می‌شود چراکه این قشر مولد از آب سبز و باران برای تولید استفاده می‌کنند که این بسیار ارزشمند است.

عطایی یادآور شد: دولت طی چند سال گذشته سازمان مستقلی بنام اداره امور عشایر را ایجاد کرد تا مشکلات و کمبودهای عشایر به‌طور ویژه بررسی شود که این نشان از نگاه ویژه مسئولین به این قشر زحمتکش تولیدکننده را می‌رساند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید