Iranian Agriculture News Agency

دستیابی به بهبود وضعیت آماری بخش کشاورزی نیازمند اجرای کاداستر است

مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی کشور گفت: دستیابی به بهود وضعیت آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی نیازمند اجرای طرح کاداستر است.

دستیابی به بهبود وضعیت آماری بخش کشاورزی نیازمند اجرای کاداستر است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، کمال ربانی زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامکا بیان کرد: هدف‌گذاری برای اجرای طرح کاداستر در کشور انجام شده و برای رسیدن به اطلاعات دقیق و مناسب و زیر ساختی در بخش کشاورزی باید تلاش شود تا این طرح به طور کامل اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه قزوین دراجرای طرح کاداستر جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود، افزود: استفاده از ابزارهای جدید و فناوری نوین در اجرای طرح کاداستر در پهنه‌های جهاد کشاورزی می‌تواند ما را سریع‌تر به هدف برساند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات در دسترس باید با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به‌صورت توصیفی ترسیم شود.

ربانی زاده توضیح داد: وضعیت آمار در بخش کشاورزی آنچنان دقیق نیست و به همین جهت رصدخانه کشاورزی برای تهیه آمار دقیق محصولات کشاورزی و زراعی راه‌اندازی شده است.

رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی کشور گفت: این رصدخانه در دولت سیزدهم شکل گرفته و موضوع رصد و پایش زنجیره‌های ارزش کالاهای اساسی کشاورزی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این رصدخانه اطلاعات حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی را دریافت و در اختیار مجموعه‌های تخصصی برای برنامه‌ریزی مناسب و دقیق این بخش قرار می‌دهد.

ربانی زاده یادآور شد: رصدخانه بخش کشاورزی ضمن بهره‌گیری از ابزارهای نوین و ایجاد پایگاه داده و اطلاعاتی دقیق و به موقع زمینه لازم را برای بهره‌مندی فعالان بخش کشاورزی برای برنامه‌ریزی مناسب فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید