Iranian Agriculture News Agency

ایجاد بیش از دو هزار اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی شش ماه گذشته دو هزار و ۱۱۶ اشتغال به‌‌صورت مستقیم در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان ایجاد شده است.

ایجاد بیش از دو هزار اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، مجید رحمانی بیان کرد: بیشترین میزان اشتغال در بخش‌های زراعت، دامپروری دام سبک، پرورش طیور، مکانیزاسیون و باغبانی بوده است.

وی افزود: سایر اشتغال محقق شده شامل شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دهنده گاو شیری و سایر خدمات است.

این مسئول توضیح داد: در سال گذشته چهار هزار و ۹۰۱ نفر اشتغال در بخش کشاورزی ثبت شد که شاهد تحقق ۹۸ درصدی برنامه و تعهد اشتغال این دستگاه بودیم و امیدواریم در سال جاری نیز این مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی استان دارد و همچنین متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم در راستای پشتیبانی از تولید در بخش کشاورزی و رفع موانع پیش‌روی آن با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید