Iranian Agriculture News Agency

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین

زیست عفیفانه برای حفظ و تحکیم خانواده لازم است

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: زیست عفیفانه برای حفظ و تحکیم خانواده لازم است و بایستی سرلوحه امور باشد.

زیست عفیفانه برای حفظ و تحکیم خانواده لازم است

به گزارش خبرنگار ایانا از قزوین، ناهید همایون لو در نشست حجاب و عفاف که باحضور بانوان کارمند سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، افزود: زیست عفیفانه به عنوان یک گفتمان محسوب می‌شود و هر جریانی که به‌عنوان گفتمان تبدیل شود همه جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین زیست عفیفانه باید در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب عاملی است که جامعه را از آفت‌ها و آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، بیان کرد: حجاب و پوشش اسلامی در هر جامعه‌ای به‌عنوان یکی از ارکان مهم و اصلی تحقق امنیت اجتماعی به حساب می‌آید و باید مورد توجه بانوان قرار گیرد تا بتوانند ارزش‌ها و باورهای جامعه اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

همایون لو تاکید کرد: زنان و دختران ما باید در مسئله حجاب و عفاف حضرت فاطمه زهرا(س) را به‌عنوان الگوی خود قرار داده و سبک زندگی آن حضرت و آموزه‌های دینی را در زندگی خود پیاده سازی کنند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در ادامه به اهمیت تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت: اولین بنیان سبک زندگی در خانواده شکل می‌گیرد و زوج‌ها باید قله‌ای از سبک زندگی سالم را برای خود ترسیم و برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود نهادینه کنند.

وی در ادامه به نقش فضای مجازی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در خانواده‌ها باید به‌عنوان یک تکنولوژی باشد نه اینکه کل زندگی ما را تحت الشعاع قرار دهد  و ما به‌عنوان یک ابزار برای فضای مجازی تلقی شویم .

همایون لو بر لزوم اهمیت آگاهی بخشی جوانان برای انتخاب درست نوع پوشش تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید