Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۶۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین قلع و قمع شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان تخریب و قلع و قمع شده است.

۶۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین قلع و قمع شد

به گزارش خبرنگار ایانا از قزوین، مهدی رحماندوست افزود: این تخریب‌ها به‌منظور اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یا اجرای احکام قضایی قطعیت یافته انجام شده است.

وی افزود: با تخریب این بنا‌های غیرمجاز بیش از ۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به حالت اول بازگشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این میزان بنای غیر مجاز شامل بنا، دیوارکشی و محوطه‌سازی بوده است.

وی گفت: همچنین طی همین بازه زمانی تعداد موارد شناسایی شده تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان ۱۰۴۲ مورد و به مساحت  ۲۶/۵  هکتار است که از این تعداد ۶۸۳ مورد تخریب و مابقی بعد از طی اقدامات قانونی تعیین تکلیف خواهند شد.

رحماندوست افزود: از این میزان بنای تخریب شده ۳۴۱ در شهرستان قزوین، ۱۸۴ مورد بوئین زهرا، ۳۱ مورد تاکستان، ۵۶ مورد آبیک، ۶۰ مورد البرز و ۱۱ مورد مربوط به شهرستان آوج است.

وی اضافه کرد: طی همین بازه زمانی ۱۱۹ فقره پرونده قضایی تشکیل و همچنین ۴۹ مورد رأی قطعی قلع و قمع صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیاز به مجوز قانونی دارد و هرگونه خرد کردن اراضی، ساخت اتاق یا اتاقک، ریختن مصالح ساختمانی و فنس کشی و دیوارکشی  جزو تغییر کاربری غیرمجاز محسوب می شود که با آن‌ها برخورد می شود.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت این اداره در صورت شناسایی بنا‌های غیرمجاز احداث شده مراتب را برای قلع و قمع به مراجع قضایی اعلام تا پس از طی کردن مراحل قانونی تخریب شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید