Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد:

نهاده سالم تضمین کننده تولید و تجارت بخش کشاورزی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: نهاده سالم اعم از کود، سم و بذور سالم تضمین کننده تولید و تجارت در بخش کشاورزی است که باید مدام نظارت و ارزیابی شود.

نهاده سالم تضمین کننده تولید و تجارت بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، حسین رنجبر اقدم در حاشیه بازدید از مرکز خدمات چند منظوری کشاورزی در قزوین با بیان این مطلب افزود: در آشفته بازار سموم و بذر تقلبی این کشاورز است که آسیب می‌بیند و در آینده با چالش تولید و تجارت روبرو می‌شود.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های سم حلقه واسط بین سازمان حفظ نباتات و بخش کشاورزی هستند و باید در تامین، توزیع و تدارک این نهاده‌ها دقت کنند.

رنجبر اقدم بیان داشت: بیوتروریسم در خیلی از کشورها مانع تولید شده است و ما باید با شناسایی تهدیدها از رشد و نفوذ آن به بخش کشاورزی جلوگیری کنیم.

این مسئول بر تایید صلاحیت مراکز عرضه سموم اشاره کرد و گفت: هرگونه تقلب و تخطی در این مهم به جامعه کشاورزی آسیب زده و اقتصاد کشور را متاثر می‌کند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص نظارت بر گلخانه‌ها گفت: خیلی از محصولات صادراتی ما در گلخانه‌ها تولید می‌شود و تامین نهاده این واحدها و حتی تامین سموم آن باید با دقت و حساسیت بالایی پیگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید