Iranian Agriculture News Agency

با پلاک‌گذاری 99 درصد ماشین‌آلات کشاورزی قزوین محقق شد:

امکان اخذ وام بانکی توسط کشاورزان

کارشناس مسئول مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به پلاک‌گذاری 99 درصد از ماشین‌آلات استان قزوین از امکان اخذ وام بانکی با استفاده از سند این ماشین آلات خبرداد.

امکان اخذ وام بانکی توسط کشاورزان

سعید چگینی درگفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: ما به دلیل عدم پلاک‌گذاری تراکتورها و ماشین‌آلات کشاورزی آمار دقیقی از آن‌ها نداشتیم و قابل شناسایی نبودند.

 وی افزود: اطلاعاتی از تعداد دستگاه‌های تراکتور و کمباین در دست نبود تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی در این حوزه داشته باشیم. در نتیجه این ساماندهی باعث شد تراکتورها هویت‌دار شوند، عمر کارکرد آن‌ها و سن ماشین‌آلات شناسایی شود.

تعداد ماشین‌آلات پلاک‌گذاری شده

کارشناس مسئول مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: تعداد کل ماشین‌آلات بخش کشاورزی استان ۱۱ هزار و ۷۵۰ دستگاه است که روند پلاک‌گذاری استان قزوین را در رتبه برتر سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور قرار داده است.

چگینی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار ۴۹۵ دستگاه تراکتور در استان وجود دارد که ۱۱هزار و ۴۰۲ دستگاه معادل99/19 درصد پلاک گذاری شده است.

وی اضافه کرد: تعداد کمی از ماشین‌آلات به دلیل مشکل مالکیت پلاک‌گذاری نشده و باید از سمت پلیس راهور احراز هویت انجام شود.  بهتر است برای پلاک‌گذاری ادوات به مرکز جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه و مراحل پلاک‌گذاری را زیر نظر پلیس راهنمایی و رانندگی انجام دهند.

مزیت پلاک‌گذاری تراکتورها برای کشاورزان

کارشناس مسئول مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: از سال 93 پلاک‌گذاری در قزوین آغاز شده است. چند سال زمان  برد تا کشاورزان برای پلاک‌گذاری اقدام کنند. خوشبختانه کشاورزان رضایت کامل دارند و می‌توانند با این سند تقاضای وام کنند. این اقدام باعث شد بخش مکانیزاسیون شناسنامه‌دار شود.

چگینی گفت: 60 درصد از ناوگان ما فرسوده است و باید به مرور جایگزین و ناوگان نوسازی شود. اما دستگاه‌های جدید قابلیت رهن بانکی دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید