Iranian Agriculture News Agency

تامین منابع آبی استان قزوین اولویت پیگیری نمایندگان مجلس است

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین منابع آبی استان جدی است و نمایندگان استان پیگیر این موضوع هستند.

تامین منابع آبی استان قزوین اولویت پیگیری نمایندگان مجلس است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین فاطمه محمدبیگی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که با حضور نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، آیت‌اله عابدینی  نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، افزود: احیای دشت قزوین‌، تامین منابع آبی، گرفتن آب کشاورزان از سد طالقان، اصلاح الگوی کشت، توجه به آبخیزداری و آبخوانداری و اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در مزارع از مهم‌ترین طرح‌های اولویت‌دار  و نیاز بخش کشاورزی استان است که باید توجه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اراضی قابل کشت  در استان با مشکلات بحران آب روبرو است اما همچنان در بخش تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی استان قزوین در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

محمد بیگی یادآور شد: تعداد زیادی از کشاورزان موفق استان را بانوان تشکیل می‌دهند که در کنار وظایف همسرداری،  فرزند پروری و خانه‌داری در حوزه کشاورزی نیز فعال هستند.

وی در ادامه گفت: استان قزوین در تکمیل طرح کاداستر و حد نگاری کشاورزی توانسته رتبه نخست را در کشور کسب نماید که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید