Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست رویداد تاخیر در جوانه زنی و رکود رشد تاکستان‌ها

با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی و علمی؛ نشست رویداد تاخیر در جوانه زنی و رکود رشد تاکستان‌ها در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

برگزاری نشست رویداد تاخیر در جوانه زنی و رکود رشد تاکستان‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، در این نشست علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، بابک قرالی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قزوین، طاهری رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی، نجاتیان رئیس پژوهشکده میوه‌های معتدله و سردسیری، سالم‌پور مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک، مدیران و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور داشتند.

در این نشست در خصوص اهمیت موضوع و رویکرد موسسه تحقیقات علوم باغبانی، وضعیت باغبانی استان قزوین، وضعیت تاکستان‌های استان و رکود رشد تاک، وضعیت تاکستان‌های استان‌های همدان و زنجان و رکود رشد تاک و همچنین نتایج بازدید سال قبل مناطق درگیر و یافته‌های تحقیقاتی پژوهشکده مطالبی مطرح شد.

همچنین تاثیر اقلیم در کشت و کار انگور، نیاز سرمایی و سرمازدگی در جوانه‌ زنی تاک، زنجره مو و نقش آن در رکود رشد تاک، بررسی معضل زوال تدریجی بوته‌های انگور در استان زنجان، ناهنجاری تغذیه تاخیر در رشد تاک و محرک‌های رشد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

این رویداد یک روزه به همت موسسه تحقیقات علوم باغبانی، سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، پژوهشکده میوه‌های معتدله و سردسیری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین برگزار شده است.

همچنین در این رویداد سخنران‌هایی به صورت مجازی از استان‌های همدان، کردستان و آذربایجان غربی، زنجان و پژوهشکده حفاظت و آبخیزداری کشور شرکت کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید