Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تولید ۱۳۷ هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ تن شیر در واحدهای دامی این استان طی دو ماهه اول سال جاری خبر داد.

تولید ۱۳۷ هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی قزوین، محمدمیربابایی پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری ۸۰۹ هزار تن شیر در استان تولید شود.

میربابایی یادآور شد: این میزان شیر تولیدی طی دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۳۱ هزار تن بوده ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این استان رتبه پنج تولید شیر در کشور را دارد، گفت: بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان قزوین با ۳۱ درصد، آبیک ۲۷ درصد و مابقی در سطح شهرستان‌های دیگر این استان تولید شده است.

به گفته وی‌ ۷۰ درصد شیر تولیدی در دامداری‌های این استان به سایر استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

میربابایی یادآور شد: این استان به‌عنوان قطب مهم تولید شیر در کشور به حساب می‌آید و شیر مورد نیاز بسیاری از کارخانجات لبنی را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین خصوصیت شیر قزوین، حجم بالای تولید صنعتی است که به لحاظ استاندارد بالا مورد استفاده کارخانجات فرآوری لبنی قرار می‌گیرد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت مصرف شیر در سبد غذایی شهروندان اشاره کرد و افزود: بدن انسان به‌صورت روزانه به مقدار قابل توجهی کلسیم نیاز دارد و در صورت عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های آن که غنی‌ترین منبع کلسیم و ارزان‌ترین کلسیم قابل دسترس هستند، دچار آسیب می‌شود. بنابراین تامین این کلسیم برای بدن از طریق شیر و مواد لبنی اهمیت بسزایی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید