Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

رفع مشکل بیمه کشاورزی علاوه کار فنی نیازمند اقدامات فرهنگی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیمه کشاورزی این استان بیشتر از آن که نیازمند کارهای فنی و مالی باشد، به اقدامات فرهنگی و همراهی جامعه کشاورزان نیاز دارد.

رفع مشکل بیمه کشاورزی علاوه کار فنی نیازمند اقدامات فرهنگی است

به گزارش خبرنگار ایانا از قزوین، محمدحسین عطایی در نشست مشترک با مدیریت صندوق بیمه بانک کشاورزی استان قزوین افزود: دولت با صراحت اعلام کرده که از صندوق بیمه کشاورزی حمایت می‌کند و حتی قرار است رقم غرامت را افزایش دهد، بنابراین نیازمند کارهای فرهنگی هستیم تا کشاورزان را پای کار بیاوریم.

وی اضافه کرد: بیشتر باغداران استان قزوین از پیشکسوتان عرصه باغداری در کشور به حساب می‌آیند و باید فرهنگ‌سازی کنند که بیمه کردن محصول کشاورزی فقط متوجه بیمه کننده یا بیمه شونده نیست و در نهایت به نفع  بخش کشاورزی تمام می‌شود.

عطایی تاکید کرد: رتبه استان قزوین در کشور برای بیمه محصولات کشاورزی مطلوب بوده و قابل قبول است و باید این روند تداوم یابد.

این مسئول بیان کرد: نفوذ بیمه کشاورزی باید افزایش یابد، اگرچه ما در حوزه زراعی رتبه بسیار خوبی در کشور داریم اما سایر بخش‌های کشاورزی نیز باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: صندوق بیمه کشاورزی کاربرد انتفاعی ندارد و نباید این‌گونه برداشت شود که بیمه شونده برای هر سال حتما چند برابر آن  به ازای حق بیمه غرامت دریافت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید