Iranian Agriculture News Agency

سه هزار و ۷۰۰ عشایر استان قزوین تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفتند

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: سه هزار و ۷۰۰ خانوار از عشایر این استان به تازگی تحت پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمان قرار گرفتند.

سه هزار و ۷۰۰ عشایر استان قزوین تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت رئیس اداره امور عشایر استان قزوین   با اعلام این خبر افزود: با پوشش بیمه برای این تعداد از خانوار عشایر، هم اکنون تمامی جامعه عشایری استان (حدود هشت هزار نفر) تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این اقدام با هماهنگی‌ مدیریت بیمه سلامت استان انجام شد تا آن دسته از عشایری که فاقد بیمه معتبر بودند و استحقاق دریافت بیمه درمان روستایی را داشتند، از خدمات بیمه درمان و سلامت استفاده کنند.

ابیت تشریح کرد: در حال حاضر تمامی جامعه عشایر استان قزوین تحت پوشش یکی از بیمه‌های معتبر درمانی شامل تامین اجتماعی یا بیمه سلامت قرار دارند که نقش مهمی در معیشت پایدار مناطق عشایری و روستایی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش پوشش بیمه مستمری سالمندی (پیری)، مستمری از کارافتادگی، مستمری فوت نیز هماهنگی های لازم با صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر به عمل آمده و عشایر استان می توانند با مراجعه به اداره امور عشایر در روزهای سه شنبه نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین یادآور شد: یکی از مولفه‌های توسعه روستایی پایدار داشتن حداقل بیمه‌های اجتماعی شامل مواردی درمانی است که می‌تواند آهنگ ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس را افزایش دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید