Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

اجرای رفع تداخلات کشاورزی در قزوین ، هزاران پرونده قضایی را مختومه کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و سرپرست سازمان امور اراضی کشور گفت: کسب عنوان رتبه اول اجرای رفع تداخلات کشور توسط استان قزوین سبب شد تا هزاران پرونده قضایی در محاکم مختومه شده و رضایتمندی شهروندان را فراهم سازد.

اجرای  رفع تداخلات کشاورزی در قزوین ، هزاران پرونده قضایی را مختومه کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در نشست معاونان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ریل گذاری‌های خوبی در بخش کشاورزی استان قزوین اتفاق افتاد و آهنگ تحول بخش کشاورزی را سرعت بخشید.

وی اضافه کرد: خرید حمایتی زیتون در کشور اولین بار از استان قزوین رقم خورد، از طرف دیگر قرار گرفتن استان قزوین به عنوان رتبه اول اجرای رفع تداخل کشور سبب شد تا هزاران پرونده قضایی در محاکم مختومه شده و رضایتمندی شهروندان را فراهم سازد.

افلاطونی به برنامه راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری دشت قزوین اشاره کرد و گفت: با بسترسازی مناسب و مکاتبات صورت گرفته با شورای مناطق آزاد و تجاری کشور این مهم باید در این استان با پیگیری همکاران جهاد کشاورزی هرچه سریع تر محقق شود.  

این مسئول به تشریح اقدامات صورت گرفته در استان قزوین اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه احیای دشت قزوین، سامانه‌ای کردن فروش دام و طیور با رصد آن از تولید تا مصرف، راه اندازی دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و برنامه احداث شهرک گیاهان دارویی زرآباد که برای آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیده‌ شده است اقدامات بسیار مهمی بود که کشاورزی استان را متحول ساخت.

افلاطونی ادامه داد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی، توسعه صندوق زنان روستایی، کشاورزی قراردادی و برنامه جدید الگوی کشت و برون سپاری مراکز غیردولتی جهاد کشاورزی از دیگر اقدامات بسیار مهم در این استان بوده است.

این مسئول یکی از اقدامات مهم در استان قزوین را راه‌اندازی نمایندگی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی  تاکستان در مسکو عنوان کرد و گفت: این اقدام اولین بار در کشور برای استان قزوین رقم خورد و توانستیم مجوز گلوبال گپ را نیز برای این دفتر تجاری و بازرگانی اخذ کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و سرپرست سازمان امور اراضی کشور بیان داشت: از یک دهه گذشته تاکنون قزوین فقط ۸۰ هکتار گلخانه داشت اما از سال گذشته تاکنون ظرف مدت یکسال ۵۰۰ هکتار به گلخانه‌های استان قزوین شده که انقلابی در صنعت گلخانه ایجاد کرده است.

افلاطونی به رفع مشکلات شهرک گلخانه نودهک اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی برای شهرک گلخانه نودهک با مشکل برق، گاز و آب روبرو بود؛ اکنون ایستگاه گاز تملک و خریداری شده و برق رسانی نیز صورت گرفته است؛ برای آبرسانی نیز پس از پنج سال استخر آن ذخیره سازی شده و آماده بهره‌برداری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ثبت جیاس (نظام‌های میراث کشاورزی) برای باغستان سنتی و تشکیل صندوق ویژه برای آن، تجهیز ۲۷ مرکز جهاد کشاورزی پس از سال‌ها رکود و کاستی، جذب سرمایه گذار برای پروژه شیلات خوزنان و همچنین پنج سایت از ۹ سایت رودخانه شاهرود از دیگر اقداماتی بود که صنعت شیلات استان قزوین را متحول ساخت.

افلاطونی خاطرنشان کرد: سامانه نظارت هوشمند در نانوایی‌ها ۱۰۰ درصد اجرایی شده است و با کددار کردن کیسه‌های آرد در فازهای بعدی قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید