Iranian Agriculture News Agency

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به قزوین اختصاص یافت

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای کشاورزان استان قزوین اختصاص یافته است.

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به قزوین اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، کریم ذوالفقاری عصر سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین واقع در سالن جلسات باغستان افزود: این تسهیلات با توجه به رشد مکانیزاسیون در استان قزوین و بهره‌برداری بهینه در عرصه‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون که خطوط مکانیزاسیون را تدوین کردیم، سالانه بین ۲ تا ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خطوط مکانیزاسیون کشور پرداخت شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: میانگین ضریب مکانیزاسیون در کشور بین ۲ تا ۲.۵ است، اما برای ما مهم تر از عدد ضریب مکانیزاسیون استفاده کشاورزان از این تکنولوژی‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در ادامه تاکید کرد : جایگاه مکانیزاسیون در سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور باید از رییس اداره به مدیریت مستقل زیر نظر رییس سازمان تغییر کند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور بیان داشت: با هدف رعایت عدالت در تحویل مکانیزاسیون سامانه ای طراحی شده که به شرکت تراکتورسازی و بانک کشاورزی متصل خواهد شد و بهره برداران می‌توانند درخواست مو مدارک خودشان را درون این سامانه بارگزاری کنند.

ذوالفقاری به تراکتور باغی اشاره کرد و گفت: لزوم توسعه مکانیزاسیون تولید داخل و استفاده از توان داخلی به جای واردات محصولات خارجی باید در دستور کار باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید