Iranian Agriculture News Agency

اسدی:

۳۰۰ هکتار از بیابان‌های فتح آباد قزوین با گونه‌های مقاوم واکاری می‌شود

مدیر پیشران گردشگری کشاورزی و جنگلکاری حوزه شور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از طرح واکاری (کاشت مجدد) با گونه‌های مقاوم به خشکی در ۳۰۰ هکتار از بیابان‌های فتح آباد این استان خبر داد.

۳۰۰ هکتار از بیابان‌های فتح آباد قزوین با گونه‌های مقاوم واکاری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، آزیتا اسدی مدیر پیشران گردشگری کشاورزی و جنگلکاری حوزه شور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با اعلام این خبر افزود: این مساحت شامل بخش هایی از فتح آباد در منطقه بویین زهرا ست که تعداد زیادی از درختان تاغ کاشته شده در آن به علت قاچاق بی رویه و آتش سوزی از بین رفته و اکنون باید گونه‌های جدیدی در آن جایگزین شود.

وی اضافه کرد: گونه‌های جدید شامل آتریپلکس، قره داغ، اسکنبیل و کاپاریس است که با هدف جلوگیری از گسترش بیابان و همچنین کنترل ریزگردها در منطقه کاشته می‌شوند.

این مدیر پیشران با بیان اینکه گونه‌های فعلی از سوی کارشناسان منابع طبیعی کشور و سازمان جنگل‌ها مورد تایید واقع شده است، گفت: ویژگی این گونه‌ها پخش شدن آن بر سطح خاک است که سد محکمی در مقابل گردوغبار محسوب می‌شود.

اسدی تصریح کرد: پس از شناسایی و تایید گونه‌های مناسب، عملیات اجرایی آن بر عهده منابع طبیعی خواهد بود که برنامه ریزی لازم برای این مهم در حال تدوین است.

مدیر پیشران گردشگری کشاورزی و جنگلکاری حوزه شور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان قزوین برای مقابله با بیابان زایی اشاره کرد و گفت: پنج ملیارد تومان اعتبار برای این موضوع به استان قزوین تخصیص داده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید