Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی کمباین های فرسوده / ۲ میلیارد و ۱۴۵میلیون تومان صرفه جویی کاهش ضایعات

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال جاری تعداد ۱۱ دستگاه کمباین برداشت غلات نوسازی می شود.

پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی  کمباین های فرسوده / ۲ میلیارد و ۱۴۵میلیون تومان صرفه جویی کاهش ضایعات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با توجه به اینکه بخشی از ادوات برداشت غلات پاییزه از عمر بالایی برخوردار بوده و گاها نیز دچار فرسودگی در بخش های مختلف دستگاه کمباین می یاشند  بخش قابل ملاحظه ای از محصول در زمان برداشت در قالب ضایعات ریزش می کند.

وی اضافه کرد: هر ساله این میزان ریزش محصول در سطح استان  و در سطح ملی مقدار بالایی خواهد بود که بازسازی ناوگان برداشت غلات می تواند تاثیر بسزایی در تولید و جلوگیری از هدررفت سرمایه ها شود.

جلیلوند اظهار کرد: به همین منظور این سازمان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تسهیلات بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال اقدام به بازسازی کمباین های فرسوده در سطح اراضی دیم خیز استان خواهد کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین کفت: این تسهیلات قرض الحسنه با مشارکت بانک ملی پرداخت خواهد شد و به ازای هر دستگاه مبلغ یک میلیارد ریال بابت کمک در خرید قطعات فنی مورد نیاز با همکاری شرکت کمباین سازی ایران و اداره فن آوری های مکانیزاسیون کشاورزی این استان پرداخت خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: اجرای این طرح می تواند با کاهش ضایعات ناشی از ریزش محصول در زمان برداشت موجب شود که ۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان در سال کاهش ضایعات و بهبود بهره وری از منابع و افزایش درآمد کشاورزان شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید