Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برنامه کشت قراردادی سیب زمینی تا یک‌ هزار هکتار برای استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشت قراردادی سیب زمینی در قزوین تا یک هزار هکتار در دستور کار است.

برنامه کشت قراردادی سیب زمینی تا یک‌ هزار هکتار برای استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام در برنامه روز مزرعه سیب زمینی در اراضی روستای قمیشلو شهر آبگرم افزود :  برنامه کشت سیب زمینی از ۵۰۰ تا یک هزار هکتار به صورت کشت قراردادی در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم انجام شده که سیب زمینی تولیدی در استان برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد و از سوی کارخانجات فرآوری سیب زمینی مثل طلاچین آبیک خریداری شود.

راه انجام تاکید کرد: برنامه الگوی کشت روز گذشته از سوی دولت ابلاغ شد که یکی از محصولات مهم در آن همین سیب زمینی بود، ضمن اینکه حمایت‌های خوبی نیز برای آن تدارک دیده شده تا به روش های نوین عملکرد آن را افزایش دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با یک ایده می‌توان اقتصاد یک شهرستان را متحول ساخت، این موضوع به شکل علمی و عملی با کشت ۶۰ هکتار ارقام متعدد از سوی یک کشاورز در آبگرم محقق شد.

راه انجام یادآور شد: سطح زیر کشت سیب زمینی در استان قزوین حدود ۴۰۰ هکتار است، با این حال برنامه داریم تا افزایش عملکرد در واحد سطح تولید این محصول را از ۴۳ تن در هکتار به ۵۰ تن در هکتار برسانیم.

گفتنی است، شهرستان آوج‌ با کشت ۳۷۰ هکتار سیب زمینی به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید