Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

راهبردهای احیای دشت قزوین با محوریت دانش بنیان وارد فاز عملیاتی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عملیاتی شدن راهبردهای احیای دشت قزوین با محوریت کشاورزی دانش بنیان در قالب همکاری با معاونت علمی و فن آوری رییس جمهوری خبر داد.

راهبردهای احیای دشت قزوین با محوریت دانش بنیان وارد فاز عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: به دنبال این تفاهم نامه که به امضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری و جهاد کشاورزی استان قزوین رسیده است، احیای دشت قزوین با بهره‌گیری از ظرفیت کشاورزی دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه حاضر با بهره گیری از ظرفیت دشت قزوین از حیث موقعیت اقلیمی، جغرافیایی و ایجاد زیست بوم نوآوری و افزایش سهم تولید و خدمات تخصصی، با هدف احیاء دشت قزوین تدوین شده است.

افلاطونی با بیان اینکه احیای دشت قزوین با محوریت دانش بنیان به کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات منجر می‌شود، گفت: بر اساس این تفاهم نامه احیای دشت قزوین با محوریت کشاورزی و با استفاده از فناوری‌های نوین و محصولات دانش بنیان، تسهیل ورود و استفاده از فناوری ها و نوآوری های نوین بومی در حوزه کشاورزی و افزایش نرخ بهره‌وری در زنجیره ارزش تولید محصولات زراعی و باغی در واحد سطح اجرایی شده و تحولی عظیم در اقتصاد کشاورزی ایجاد می‌کند.

این مسؤول تاکید کرد: در نظر داریم با آگاهی از چالش‌ها و اولویت‌های متقابل و تلاش در جهت رفع نیازها و حرکت در مسیر اولویت‌ها بستری مناسب برای شبکه سازی میان بازیگران زیست بوم کسب و کار فراهم کنیم.

افلاطونی بخش مهم احیای دشت قزوین را حمایت از ایده‌های عملیاتی و کاربردی برشمرد و اظهار داشت: طراحی مجموعه‌ای هدفمند از خدمات یکپارچه از خلق ایده تا تولید محصول و ورود آن به بازار و خدمات تجاری سازی و پشتیبان فناور با هدف تبدیل ایده های فناورانه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی به کسب و کارهای موفق در حوزه های استراتژیک از اولویت‌های کاری است.

مقام ارشد جهاد کشاورزی استان قزوین به محورهای همکاری امضاء کنندگان تفاهم نامه پرداخت و گفت: متولیان اجرای این تفاهم نامه مکلفند با ایجاد هم افزایی از طریق بکارگیری ظرفیت‌ها و بهره برداری از امکانات زیرساختی قانونی و همچین تامین منابع مالی مورد نیاز برای تجاری سازی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و حمایت از شتاب دهنده‌ها، سرمایه گذاران و مراکز نوآوری مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده را تسهیل کنند.

افلاطونی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه از زمان امضاء به مدت ۱۰ سال معتبر خواهد بود و کمیته‌ای راهبردی متشکل از یک نفر نمایندگان تام الاختیار طرف‌های تفاهم نامه پیگیر مصوبات و اجرای آن هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید