Iranian Agriculture News Agency

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور

حمایت از مرغ آرین در دستور کار استان‌ها قرار دارد

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: برنامه ریزی لازم برای حمایت از مرغ آرین تدوین شده و در سرلوحه کار استان‌ها قرار دارد

حمایت از مرغ آرین در دستور کار استان‌ها قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مختار مهاجر روز دوشنبه در جمع کارکنان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای مرغ آرین برنامه ریزی شده تا در چهار سال آینده شاهد افزایش تولید و خرید این نژاد در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و بالفعل و مناسب مرغ آرین و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای آن در کشور و توجه تمام مسئولان عالی رتبه کشور به خصوص وزیر جهاد کشاورزی این مهم در اولویت قرار دارد.

به گفته مهاجر، فعالان صنعت عرصه پرورش و تولید طیور ایران در جهان حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند از موسسه تحقیقات در خصوص مشکلات خودشان طلب کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه طول عمر اقتصادی گله‌ها باید افزایش یابد، گفت: ماندگاری سن گله‌ها باید افزایش یابد، چراکه بدون این اقدام در آینده ۹۵ درصد طیور و ۶۰ درصد دام کوچک در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور بیان داشت: به گزینی در نژادهای بومی باید در دستور کار استان قزوین قرار گیرد و برای آینده دام استان برنامه ریزی کرد.

مهاجر همچنین اظهار داشت: من به قیمت گذاری برای مرغ اعتقادی ندارم و باور دارم که باید قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود تا بازار بتواند همیشه ثبات داشته باشد.

وی یادآور شد: افزایش درآمد کشاورزان در واحد سطح برای کشت علوفه مورد توجه قرار گیرد تا در تولیدات ذرت علوفه‌ای برای خوراک دام اقدامات خوبی رقم بخورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید