Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس:

دیپلماسی اقتصادی دولت دستاوردهای خوبی در بخش کشاورزی دارد

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی اقتصادی دولت دستاوردهای خوبی در بخش کشاورزی دارد.

دیپلماسی اقتصادی دولت دستاوردهای خوبی در بخش کشاورزی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، روح الله عباسپور روز پنجشنبه در گردهمایی کارکنان جهاد کشاورزی قزوین که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مسئولین و کارکنان این سازمان  به مناسبت هفته دولت برگزار شد افزود: پایداری تولید به صادرات است و بایستی از استفاده شود.

وی با بیان اینکه بعد از 15 سال با پیگیری و اقدامات دولت سیزدهم ایران جزو شانگهای قرار گرفته و ارتباطات مناسبی با خیلی از کشورهای دنیا ایجاد شده اظهار داشت: علاقه مندی کشورهای عضو پیمان شانگهای و کشورهای اوراسیا برای ارتباط با ایران، غرب را دچار هراس کرده و ما باید از این ظرفیت ها  برای تقویت اقتصاد کشور علی الخصوص  در بخش کشاورزی بیشتر استفاده کنیم.

عباسپور یادآور شد: امسال اتفاق عظیمی در حوزه خرید گندم از کشاورزان رقم خورد و با وجود خشکسالی شاهد رشد خرید به میزان هفت میلیون تن بودیم که نمایندگان مجلس از وزیر جهاد کشاورزی و دولت قدردانی می کند.

وی بر لزوم اهمیت فراوری محصولات کشاورزی و تکمیل زنجیره های تولید و ارزش افزوده و توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورز تاکید کرد و خواستار رفع مشکلات دامداران و باغداران و زارعان شد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی به اهمیت احیای دشت قزوین تاکید کرد و گفت: در این خصوص از وزرات جهاد کشاورزی انتظارت زیادی می رود و در جریان سفر رییس جمهور نیز اعتبارات خوبی به این منظور اختصاص یافت که باید زودتر تخصیص یابد.

عباسپور به اهمیت منابع طبیعی و مراتع اشاره کردو  خواستار رفع گره مشکلات بهره برداران در حوزه منابع طبیعی شد.

وی در پایان خواستار ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و بهره برداران شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید