Iranian Agriculture News Agency

همایش آغازین سال زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور برگزار شد

همایش آغازین سال زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

همایش آغازین سال زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این همایش که صبح امروز سالن اجتماعات وزارت جهادکشاورزی برگزار شد ، محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سایر روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور و مدیران ادارات تابعه حضور داشتند.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید مهدی میرغفاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان نیز از شرکت کنندگان در این همایش بودند.

استان قزوین در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها با برنامه ریزی برای ۳۲ هزار و ۵۵۱ هکتار محصول دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و انواع علوفه توانست بیش از ۱۰۰درصد برنامه را محقق سازد.

برنامه زراعی طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال زراعی درپیش رو در استان قزوین پس از این همایش تعیین و ابلاغ می‌شود.

گفتنی است استان قزوین در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها تاکنون ۲۰ نشست استانی، ۴۰ نشست شهرستانی و ۲۰۰ کارگاه آموزشی روز مزرعه برگزار کرده و اطلاعات ۷۰درصد بهره برداران این طرح را در سامانه طرح جهش تولید در دیمزارها ثبت کرده است.

۲۷ دستگاه ماشین دیمکار در راستای پیشبرد اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها ، به بانک معرفی شده که از تعداد ۲۵ دستگاه با اعتبار معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تحویل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید