Iranian Agriculture News Agency

ایجاد نخستین سایت الگویی گیاهان دارویی برای زنان روستایی قزوین

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ایجاد نخستین سایت الگویی و ترویجی گیاهان دارویی در سطح نیم هکتار خبر داد.

ایجاد نخستین سایت الگویی گیاهان دارویی برای زنان روستایی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: این سایت در راستای طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در مرکز کوهین روستای بشر شهرستان قزوین ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان با روش کشت، مزایای تولید و خواص گل گاو زبان آشنا شدند و حقیقت مدرس این سایت از محققین مرکز تحقیقات به بیان مطالبی در رابطه با گیاه گل گاوزبان پرداخت.

به گفته ساریخانی، طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی موضوع موافقتنامه مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری است.

این مسؤول تشریح کرد: طرح توانمندسازی با هدف افزایش تولید، فرآوری و بهره‌ مندی از مزایای گیاهان دارویی در عرصه‌های زراعی و منابع طبیعی در نظر دارد گیاهانی را که سازگار با اقلیم و شرایط هر منطقه باشند را انتخاب،کشت و احیاء کند.

گفتنی است ایجاد این سایت و بذر مورد نیاز از محل اعتبارات طرح توسط واحد زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی تامین شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید