Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

طرح ضیافت ماه مبارک‌رمضان دراستان قزوین اجرا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: همزمان با مبارک رمضان با هدف تامین کالاهای اساسی طرح ضیافت در این استان اجرا می شود.

طرح ضیافت ماه مبارک‌رمضان دراستان قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در اولین جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان  که با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار ، قاسمی  دادستان عمومی و انقلاب قزوین و سایر مدیران کل دستگاههای اجرایی عضو ستاد برگزار شد افزود : در این طرح بیش از ۱۴۰۰ تن برنج ، ۱۰۰۰ تن شکر خانوار و صنف در استان توزیع می شود.

وی افزود : توزیع اقلام این طرح از اول ماه مبارک رمضان در سطح استان و شهرستان های تابعه توزیع می شود .

افلاطونی افزود: برای ماه مبارک رمضان نیز  تامین مرغ گرم با توجه به جوجه ریزی و ذخیره سازی انجام شده  مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به وضعیت توزیع کالاهای اساسی و میوه شب عید اشاره کرد و گفت : امسال استان قزوین در بحث مرغ بازار  آرامی داشت بجز یک‌ مورد که چهار شنبه آخر سال با هماهنگی دستگاههای اجرایی و قضایی ۱۸ دستگاه خودرو که اقدام به خروج مرغ می کردند توقف و با متخلفین برخورد شد.

وی گفت : ذخیره سازی مرغ منجمد به میزان لازم انجام شده و با هماهنگی و نظارت مستمر و عرضه و توزیع مرغ منجمد بازار را پویا نگه داشته ایم.

افلاطونی سیستم توزیع هوشمند را موثرترین روش برای کنترل و نظارت بر بازار دانست و گفت : در حال حاضر شش پلتفرم داخلی و یک‌ پلتفرم ملی اقدام به توزیع مرغ و کالاهای اساسی  کرده‌اند.

این مقام مسوول افزود : تمام تلاش ما در امر توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی حرکت به سمت  هوشمند سازی است. که الحمدالله اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و مقدمات این طرح با چند شرکت دانش بنیان صورت گرفته است

به گفته افلاطونی در حال حاضر روزانه ۶۰ تخم مرغ در استان توزیع می شود و برای کنترل بازار همچنان توزیع ادامه دارد.

افلاطونی در ارتباط با میوه شب عید هم گفت :  پس از تصویب قیمت توسط ستاداستانی بلافاصله میوه تنظیم بازار در ۷۳ غرفه ، سیب و پرتقال استان توزیع شد و در ارزیابی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران این استان بلحاظ خروج و توزیع میوه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید