Iranian Agriculture News Agency

رحمانی:

فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت مصرف‌کننده کالاها در معرض دید عموم هستند

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت مصوب برای مصرف‌کننده هستند و لازم است فروشگاه‌های استان به این امر قانونی توجه بیشتری کرده و قیمت مصرف کننده کالاها، در معرض دید عموم قرار گیرد.

فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت مصرف‌کننده کالاها در معرض دید عموم هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رحمانی در نشست هم اندیشی با موضوع کنترل قیمت کالاهای اساسی و نصب برچسب قیمت که با حضور مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی انجام شده برخی تفاوت قیمت‌ها در بازار در مقایسه با نرخ های مصوب ستاد تنظیم بازار مشاهده شده است که این چندگانگی قیمت به هیچ عنوان نباید وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: نباید مردم تفاوتی بین قیمت مصوب و واقعی کالا و قیمتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد احساس کنند.

رحمانی بر لزوم اهمیت نظارت و بازرسی بیشتر بر نحوه توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم تاکید کرد و افزود: بایستی کالاهای اساسی با قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار مردم قرار گیرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید برچسب تخفیفات قیمت غیرواقعی را نیز از روی قفسه‌های کالاها حذف کنند.

وی از فروشگاه‌های زنجیره ای و بزرگ سطح استان خواست تا در کنار اقدامات جهاد کشاورزی استان ضمن هماهنگی با دفتر مرکزی خود نسبت به توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار اقدام کنند تا مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم پیش نیاید.

این مقام مسئول تاکید کرد: قیمت های مصوب تنظیم بازار طبق دستورالعمل کشوری ابلاغی تعیین شده و سازمان جهاد کشاورزی استان هیچگونه دخل و تصرفی در قیمت گذاری و نرخ افلام تنظیم بازار ندارد

 وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی سطح استان، بازار آرام و مناسبی را برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان داشته باشیم و کالاهای اساسی نیز بخوبی در دسترس عموم قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست مدیران فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ استان نیز نقطه نظرات، مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند و پیرامون موارد مطرح شده و راهکارهای لازم بحث و گفتگو شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید