Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین به طور کامل جذب شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بخش کشاورزی، بیش از ۱۰۰ درصد (۱۰۰.۲ درصد) اعتبار تخصیصی سال جاری استان از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی، از ابتدای سال جاری تاکنون جذب شده است.

تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین به طور کامل جذب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: ۶۶۵ متقاضی برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بانک عامل معرفی شده و ۷۷۰ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین در مرحله اول ۶۰۰ میلیارد ریال بود که با توجه به جذب سریع و  کامل اعتبار تخصیصی مرحله اول به استان، با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۶۸ میلیارد ریال به اعتبار ابلاغی افزوده شد و در مجموع ۷۶۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که خوشبختانه به طور کامل و کمی بیش از اعتبار تخصیصی، جذب شد.

اسماعیلی اضافه کرد: تمام تسهیلات یاد شده در خط ۹ مکانیزاسیون در حوزه زراعت و باغبانی استان قزوین جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲۶ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی با استفاده از این تسهیلات خریداری و به ناوگان ماشین‌آلات استان اضافه شده است، گفت: از این تعداد ۲۳۸ دستگاه تراکتور، ۱۷۷ دستگاه ادوات کشاورزی و ۱۱ دستگاه کمباین بوده است.

این مسؤول همچنین به خرید نقدی ۱۰۳ دستگاه انواع تراکتور زراعی و هفت دستگاه کمباین برداشت غلات نیز اشاره کرد و گفت: تقویت مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر افزایش راندمان برداشت محصولات، به جلوگیری از هدررفت محصولات و حفظ و ماندگاری تولیدات زراعی و باغی کمک می‌کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون به منظور تزریق فناوری‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه‌کردن شاخص‌های مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی انجام می‌شود و نتیجه نهایی این اقدامات، افزایش بهره‌وری نهاده‌ها با حفظ منابع آب و خاک و محیط زیست، افزایش عملکرد محصول و کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید