Iranian Agriculture News Agency

در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها؛

دو کارگاه آموزشی ترویجی طرح جهش تولید در دیمزارها در شهرستان البرز برگزار شد

در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و با هدف ارتقای سطح علمی و عملی کشاورزان دیمکار، دو کارگاه آموزشی ترویجی در شهرستان البرز برگزار شد.

دو کارگاه آموزشی ترویجی طرح جهش تولید در دیمزارها در شهرستان البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، وحید یوسفلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز در حاشیه برگزاری دو کارگاه آموزشی داشت حبوبات دیم و مبارزه با سرمازدگی در محصولات دیم که با حضور کشاورزان بخش محمدیه از توابع این شهرستان برگزار شد، هدف از برگزاری این کارکاه‌ها را اجرای موثر طرح جهش تولید در دیمزارها و توانمندسازی و افزایش سطح آگاهی و دانش کشاورزان دانست.

یوسفلی اظهار داشت: در این کارگاه‌های آموزشی، کشاورزان با داشت حبوبات دیم و مبارزه با سرمازدگی در محصولات دیم، ارقام زود بازده، استفاده از ادوات کشت مستقیم،  اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، به‌زراعی، اهمیت استفاده از کودها و تغذبه گیاهی در مقابله با مخاطرات سرمازدگی و روش‌های افزایش عملکرد در مزارع  دیم آشنا شدند.

 وی بر اهمیت برگزاری کارگاه آموزشی برای کشاورزان و بهره برداران تاکید کرد و گفت: این دوره‌ها می‌تواند به بالا بردن تولید در واحد سطح در اراضی دیم و افزایش سطح علمی کشاورزان کمک کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: سرما و یخ‌زدگی از مهمترین عوامل قهری خسارت‌زا در محصولات کشاورزی است و همه ساله خسارت قابل توجهی را به اقتصاد و تولید وارد می‌کند و افزایش سطح آگاهی کشاورزان برای مقابله با آن با توجه به سهم عامل تنش سرما و یخبندان نسبت به سایر عوامل تهدید کننده در زیربخش‌های زراعی و باغی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید