Iranian Agriculture News Agency

نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین

نشست هم اندیشی رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با سیدمهدی میرهاشمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با هدف ارتقاء همکاری‌های مشترک در راستای تامین امنیت غذایی جامعه برگزار شد.

نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که عصر روز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه برگزار شد، بابک قرالی رییس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و همچنین تعدادی از همکاران حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان حضور داشتند.

در این نشست که  با محوریت دو موضوع برنامه ریزی برای استفاده کاربردی از گیاهان دارویی و همچنین تولید سالم برگزار شده بود، بر لزوم گسترش همکاری‌های فی‌مابین به ویژه در راستای توسعه فرهنگ کشت و مصرف گیاهان دارویی در ابعاد صنعتی، و همجنین ترویج سبک زندگی سلامت محور از مرحله تولید تا مصرف محصولات کشاورزی در استان تاکید شد.

  ارتقاء همکاری های مشترک برای پایش باقیمانده آلاینده‌ها در محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای عرضه شده در بازار و لزوم تجهیز یک آزمایشگاه مرجع در این خصوص، بهره‌مندی از پتانسیل‌های آموزشی-ترویجی موجود در علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برای آموزش و افزایش سطح آگاهی جامعه هدف برای تولید و مصرف محصول سالم، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در زمینه گونه های گیاهی بومی و انحصاری استان با مشارکت مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و ... از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید