Iranian Agriculture News Agency

بانوی بویین زهرایی عنوان زن پیشرو در عرصه تولید بخش کشاورزی کشور را کسب کرد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: منیژه ایراندوست بانوی فعال بخش کشاورزی این استان از بویین زهرا عنوان زن پیشرو در عرصه تولید بخش کشاورزی کشور را کسب کرد و مورد تقدیر وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

بانوی بویین زهرایی عنوان زن پیشرو در عرصه تولید بخش کشاورزی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در مراسمی که روز یکشنبه ۳ بهمن ماه به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)، و گرامیداشت مقام زن و مادر، به منظور تجلیل از برخی از بانوان همکار در وزارت جهاد کشاورزی و زنان پیشرو بخش کشاورزی، و با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین در محل سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، منیژه ایراندوست تسهیلگر زن روستایی و مدیر عامل صندوق اعتبارات خرد زنان روستای احمد آباد بخش دشتابی غربی از توابع بویین زهرا، موفق به کسب عنوان زن پیشرو در عرصه تولید بخش کشاورزی کشور شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم تنها ۵ بانوی فعال در بخش کشاورزی از استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، فارس و زنجان موفق به کسب این عنوان شدند.

ساریخانی با بیان اینکه روستای احمد آباد دارای ۲ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با بیش از ۸۵ عضو است گفت: خانم ایراندوست مدیر عامل یکی از این صندوق‌هاست که ۶۰ زن روستایی در آن عضو هستند.

این مقام مسئول افزایش سطح درآمد اعضا، افزایش دستیابی زنان و دختران روستایی کم درآمد به تسهیلات مالی کم بهره و تقویت مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را از مهمترین اهداف تشکیل این صندوق‌ها عنوان کرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۲ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با بیش از ۲۱۰۰ عضو از زنان روستایی در سطح استان فعالیت دارند.

وی بر اهمیت تشکیل و حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد این صندوق‌ها می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی زنان روستایی، اشتغالزایی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و کمک به درآمد اقتصادی خانوارها داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید