Iranian Agriculture News Agency

پیام وزیر ارشاد به دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی صادر کرد.

پیام وزیر ارشاد به دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره به شرح زیر است:

فرهنگ و هنر امروز، نمایانگر پیشینۀ فرهنگی بومی در تعامل با تحولات و جریان­های فرهنگی معاصر است. موسیقی ما نیز که برگرفته از قرن­ها و سال­ها همزیستی و همراهی فرهنگ­ها، آداب و باورهای متنوع و هویت اجتماعی مردم این سرزمین است، به پشتوانۀ گذشتۀ درخشان و فروزان در مسیر پُرشتاب جهان معاصر، پایدار و پوینده پیش می‌رود. شایستگی و توانمندی نوجوانان و جوانانِ ایران­زمین در هنرِ موسیقی در پرتو اندیشه و تجربۀ پیشکسوتان و هنرمندان نشانی از پایندگی و بالندگیِ موسیقیِ روستاها و شهرهای ایران‌زمین است.

جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، عرصۀ گشایش و نمایش استعدادهای جوان و نیز نقش استادان و هنرمندانِ موسیقی در آموزش و تقویت انگیزه و تکاپوی ایشان است. جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، راهی روشن به آیندۀ موسیقی ایران است و به شایستگی می‌تواند هویت و فرهنگ ما را در جهان نشان دهد.

نقش فعالانه و همدلانۀ استادان و هنرمندان در این جشنواره تأثیرگذار و شایستۀ سپاس است و امیدوارم دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان فرصت‌های تقویت و توسعۀ موسیقی جوان را گسترش بخشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید