Iranian Agriculture News Agency

مجید قناد:

نمایش «ناتمام» شرایط حال حاضر جامعه را به تصویر می کشد

نمایش «ناتمام» شرایط حال حاضر جامعه را به تصویر می کشد

نمایش «ناتمام» به نویسندگی و کارگردانی مشترک پیمان یاحقی و پیمان می‌آبادی از 13تیرماه در خانه نمایش به روی صحنه رفته و تا 7 مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی نمایش،این نمایش قصه یک فرد سالم را روایت می‌کند که در اثر یک حادثه، به یک فرد معلول تبدیل شده و در زندگی خود همواره با مشکل روبروست اما او در همین حین با فردی آشنا می‌شود که او نیز در ابتدا برخورد شایسته می‌کند ولی در طول زمان همان رفتار ترحم آمیز جامعه را با او تکرار می‌کند.

 طی شب‌های گذشته این نمایش میزبان مهمانان به نام و شناخته شده‌ای بود که به تماشای این نمایش نشستند. مجید قناد مجری و بازیگر تئاتر و تلویزیون نیز از جمله افرادی بود که به تماشای این نمایش نشست. او پس از دیدن این نمایش نوشت:«نمایش ناتمام در اصل یک واقعیت است که در شرایط حال حاضر جامعه نیز دیده می‌شود و چقدر خوب است که ما افرادی را که نقص عضو دارند یا معلول ذهنی هستند را بیگانه نپنداریم و آن‌ها را رها نکنیم و در جامعه برای فعالیتشان فضا فراهم کنیم.

چرا که برخی از آنها استعدادهای بسیار بالایی دارند که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود. متاسفانه چشم ما گاهی از عقلمان زودتر عمل می‌کند، در حالی که نباید بگذاریم این اتفاق رقم بخورد. این نمایش با زبان بسیار ساده نشان می‌دهد که یک شخص سالم برحسب اتفاقی دچار معلولیت شده است ولی آگاهی‌هایش بسیار بالاست و حتی عاشق هم می‌شود، اما نگاه‌ها به او به نوعی دیگر است و جامعه او را به دلیل معلولیتی که دچار آن شده است پس می‌زند.

ما این اتفاق را متاسفانه حتی در رده‌های بالاتر مانند معلمان و کسانی که در اجتماع سمتی دارند و یا حتی فامیل این افراد می‌بینیم. در حالی که این افراد پس از معلولیت باید بیشتر مورد توجه واقع شوند اما به اشتباه طرد می‌شوند و این زنگ خطری است برای جامعه‌ای که به معلولینش بها نمی‌دهد و آن‌ها را درک نمی‌کند و به امان خود رها می‌کند. به نظرم باید این افراد را خوب ببینیم و نگذاریم قبل از اینکه عقلمان عمل کند چشممان دست به کار شود.توصیه می‌کنم اگر مخاطب نمایش‌های رئال هستید حتما به تماشای نمایش ناتمام بنشینید و آن را ببینید. نمایشی که از دل واقعیت جامعه برخاسته است و با نگاه تیزبین این گروه جوان همراه شده است».

نمایش ناتمام از 13 تیرماه ساعت 19 در سالن خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته و هرشب به جز شنبه‌ها تا 7 مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید