Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از فروش سینمای ایران

فیلمهای متخلف دل از پرده نمی کَنند!

ایانا-گروه فرهنگ و هنر|| حتی از راه رسیدن «هزارپا» هم منجر نشد که فروش فیلمها این هفته شگفتی ساز باشد و پدیده ای جدید را معرفی کند. امید این روزهای اکران،علی رغم فروش خوب 460 میلیون تومانی در جمعه گذشته، اوایل هفته جاری افت فروش قابل انتظاری را تجربه کرد.فیلم کمدی ابوالحسن داودی به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه 280 و 198 میلیون تومان فروخت تا مجموع فروش فیلم بعد از شش روز از مرز دو میلیارد تومان بگذرد. با این حال به نظر می رسد اگر «هزارپا» به همین روند خوب خود ادامه دهد و بزودی با پایان رقابت های جام جهانی و نبود رقیبی جدی روی پرده، عمده تماشاگران را به سوی خود جلب کند، می تواند تا پایان تابستان رکورد فروش امسال و چه بسا رکورد کلی فروش را بشکند.

گزارش ایانا از فروش سینمای ایران

«خجالت نکش» رضا مقصودی بعد از 9 هفته همچنان بیش از 100 سینما را در اختیار دارد و گیشه آن از مرز چهار میلیارد تومان گذشته است.

«دشمن زن» هم بعد از سه هفته و با 126 سینما تا کنون یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان فروخته و چشم به دو میلیاردی شدن در آخر هفته جاری دارد.

«دلم می خواد» (بهمن فرمان آرا) اما بعد از سه هفته تازه توانسته وارد باشگاه میلیاردی ها شود، ولی بعید به نظر می رسد با توجه به پایین آمدن کف فروش این فیلم بتواند بیشتر از دو هفته آینده روی پرده دوام بیاورد.

«به وقت خماری» محمدحسین لطیفی هفته دوم اکران خود را سپری می کند و تازه به مرز 400 میلیون تومان رسیده که با توجه به چینش بازیگران و مضمون کمدی آن رقم قابل اعتنایی نیست. بویژه حالا که «هزارپا» هم از راه رسیده و خیلی از تماشاگران بالقوه فیلمهای دیگر و همین «به وقت خماری»  را جذب خود می کند.

وضع «دارکوب» بهروز شعیبی هم که مثل «به وقت خماری» فعلا 70 سینما در اختیار دارد، بهتر از آن نیست. فیلم بعد از دو هفته 600 میلیون تومان فروخته است.فیلم یک درام تلخ است که در موج فروش کمدی ها شرایط سختی برای بقا در پیش روی خود می بیند.

«خاله قورباغه» افشین هاشمی هم بعد از دو هفته و با 87 سینما، آرام آرام به مرز 300 میلیون تومان فروش رسیده که زنگ خطر را برای وداع زودهنگام با پرده یا از دست دادن قریب الوقوع سالنهایش به صدا در می آورد. این فیلم کودکانه تبلیغات محدودی داشته و قشر عظیم مخاطب آن شاید اطلاع دقیقی از اکرانش ندارند.

در سوی دیگر اما دو فیلم تگزاس (مسعود اطیابی) و فیلشاه (انیمیشن) (هادی محمدیان) قرار دارند که بدون توجه به دستورالعمل آیین نامه جدید اکران مبنی بر محدودیت حداکثر 10 هفته نمایش عمومی فیلمها، به ترتیب از 12 و 16 هفته اکران با تعداد بالای سینماها بهره مند شده اند. تخلفی که ظاهرا شورای صنفی نمایش اعتنایی به آن ندارد تا این دو فیلم با فراغ بال و در شرایطی که فیلمهای دیگر از کمبود سالن رنج می برند، به اکران خود ادامه دهند. از جمله دو فیلم «در وجه حامل» و «مرداد»، هر دو ساخته بهمن کامیار که در نخستین هفته های اکران خود قرار دارند و اولی تنها 30 و دومی فقط سه سالن برای اکران در اختیار دارند. همین می شود که «در وجه حامل» در کمتر از یک ماه تنها 140 میلیون تومان می فروشد و «مرداد» نیز به زحمت 20 میلیون گیشه پیدا می کند.

عکس ضمیمه مطلب مربوط به فیلم  «هزارپا» است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید