Iranian Agriculture News Agency

رویکرد هسته گزینش جهاد کشاورزی فارس بر اساس قوانین علمی است

سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت جهاد کشاورزی گفت: هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از نظر نوع کارکرد و به روز بودن هسته ویژه ای است زیرا عملکرد هایی که بررسی شده، انعکاس هایی که ارائه می شود و رویکرد هایی که دارند بر چارچوب قوانین علمی انجام می شود.

رویکرد هسته گزینش جهاد کشاورزی فارس بر اساس قوانین علمی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد احمدی در سفر به این استان و با حضور در هسته گزینش این سازمان، ضمن بیان اینکه ارزیابی پرونده هایی که در هسته گزینش بررسی شده مورد توجه قرار می گیرد، افزود: برای بررسی عملکرد هسته های گزینش برنامه مدون دوره ای داریم، هر دو سال یا سه سال یک بار به هسته های گزینش استانی سر می زنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارزیابی هسته ها شاخص بندی شده است، نظام ارزیابی در دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت جهاد کشاورزی، به یک نظام جامع تبدیل شده است و صرف بررسی پرونده ها نیست، اظهار کرد: در سال گذشته هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بین 32 هسته، برتر شد.

وی تشریح کرد: هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  رتبه اول در شاخص های ویژه را کسب کرده است از این رو به عنوان یک سطح برتر برای ما به شمار می آید؛ با وجود تعداد نیروی کم، حجم کار زیادی انجام دادند، با برنامه هایی که تدوین کردند، تغییراتی ایجاد کردند و تحولاتی موجب شدند تا کار به صورت علمی تر پیش رود و ارتقای سازمانی محقق شود.

او با اشاره به اینکه سعی بر این است که از پیشرفت های جامعه عقب نباشیم و بتوانیم از ابزارهای نوین نیز برای انجام کارها استفاده کنیم، ابراز کرد: در هیئت مرکزی گزینش جلسات متعددی برای طرح ریزی فرآیندهای کارکردی برگزار می شود؛ برنامه هایی برای اصلاح و بهبود روش ها وجود دارد؛ هر چه کار ها روز آمد تر باشد موجب همسو تر شدن مراحل گزینش می شود.

احمدی به موضوع بهبود تعاملات هسته گزینش با منابع انسانی نیز پرداخت و اضافه کرد: قطعا باید یک سری ارتباطات و اطلاع رسانی ها فی مابین هسته گزینش و منابع انسانی داشته باشیم تا بدانند فرآیندها چیست؛ از داوطلبی که دعوت به گزینش می شود چه انتظاراتی داریم؛ باید برای او پیامی ارسال کنیم تا بعد بتوانیم از او بازخواست کنیم.

به گفته وی؛ توصیه شده مدیران هسته گزینش در جلسات مربوط به شورای مدیران حضور یابند تا از شرایط اطلاع پیدا کنند؛ مدیران ارشد دستگاه نیز از وضعیت نیروی انسانی آگاه شوند که این به سلامت اداری کمک می کند؛ مدیران هسته گزینش می توانند شناسایی کنند چه کسی با توجه به ویژگی هایی که دارد، می تواند در آینده پست مدیریتی بگیرد؛ این قابلیت ها تعاملات بیشتر با مدیران بالا دستی را باعث می شود.

سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت جهاد کشاورزی به تشریح تفاوت های گزینش با سایر بخش های نظارتی مانند حراست و بازرسی نیز گریزی زد و تصریح کرد: همه افرادی که به صورت روزمزد، قراردادی، پیمانی و رسمی جذب سازمان‌های جهاد کشاورزی استان و دستگاه‌های تابعه آن‌ها ‌شوند، باید مراحل گزینش را سپری کنند.

به گفته احمدی؛ تا زمانی که حکم رسمی قطعی برای آن‌ها صادر نشده در مرحله تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت باید از گزینش برای احراز صلاحیت آن‎ها نظرخواهی شود؛ برای اشتغال در پست های حساس و مدیریتی بدون توجه به سوابق کاری گزینش ورود پیدا می کند.

او با بیان اینکه سایر دستگاه‌های نظارتی در صورت دریافت گزارش تخلف از فرد یا افراد اقدام به بررسی می‌کنند، ادامه داد: بازرسی صرفا در صورت دریافت گزارش تخلف و حراست با دریافت گزارش تخلف و یا در صورت نتصابات وارد می شود .

هیئت مرکزی گزینش وزارت جهاد کشاورزی، 32 هسته گزینش در سازمان جهاد کشاورزی استان ها دارد ولی علاوه بر گزینش پرسنل جهاد کشاورزی، گزینش کارکنان ادارت تابعه را نیز برعهده دارد؛ در ادارات تابعه گزینش مستقل نداریم و تحت هسته گزینش سازمان جهادکشاورزی قرار دارد که این سیستم از جهاد سازندگی سابق نشات گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید