Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز خبر داد:

آموزش حرفه‌ای به رانندگان تراکتور در شیراز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز از برگزاری آزمون گواهینامه رانندگی تراکتور در این شهرستان خبر داد وگفت: به استناد ماده 257 قانون کیفری عمومی و آیین نامه رانندگی تراکتور و وسایل نقلیه کشاورزی برابر تعریفی که در آیین نامه راهنمایی رانندگی آمده این گونه ماشین ها جزو وسایل موتوری بوده که مشمول کلیه قوانین و مقرارات هستند.

آموزش حرفه‌ای به رانندگان تراکتور در شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی تصریح کرد: از آنجا که در  شهرستان شیراز در فصول کشت تا برداشت بسیاری از  این وسایل کشاورزی کندرو در سطح جاده ها حرکت می کنند و در برخی موارد این ترددها بدون رعایت قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی است، آموزش رانندگان به صورت حرفه ای در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی؛ حضور رانندگان کم تجربه و ناآشنا به شرایط جاده ای سبب بروز حوادثی و در برخی موارد منجر به تلفات نیز می شود.

سیروسی با بیان اینکه بیش از دو هزار ماشین کشاورزی در شهرستان فعال بوده و بالغ  بر 3700 نفر  راننده وظیفه اجرای امور مکانیزاسیون و به کارگیری این تعداد ماشین را به عهده دارند، افزود: واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خود را ملزم به آموزش این قشر عظیم راننده و بهره بردار می داند که با همکاری اتحادیه تعاونی های تولید و آموزشگاه ها، افزایش کمیت و کیفیت آموزش ها انجام خواهد شد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به ضرورت اخذ گواهینامه برای رانندگان وسایل نقلیه کشاورزی،  ابراز کرد: بنا به اعلام مدیریت محترم ناجا درصورتی که راننده وسیله نقلیه کشاورزی بدون داشتن گواهینامه رسمی مبادرت به هدایت وسیله نقلیه کندمرتکب جرم شده و درصورت رویت توسط مامورین وسیله نقلیه او متوقف و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا با همکاری اتحادیه  تعاونی های  تولید این شهرستان و آموزشگاه آریان و واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اولین کارگاه آموزشی گواهینامه رانندگی، سرویس و نگهداری تراکتور با حضور 24 نفر از متقاضیان در محل شرکت تعاونی روستایی رحمت آباد برگزار شد و در همین راستا دومین دوره در روستای کفترک شهر ستان شیراز در حال انجام است.

سیروسی ابراز کرد: در چند روز آینده توسط افسر نیروی انتظامی، آزمون گواهینامه رانندگی تراکتور برای داوطلبان آموزش دیده برگزار می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید