Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

انار میخوش فاروق به بازار آمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برداشت انار از ارقام "شیرین شهوار" از اوایل مهر ماه در باغ های فاروق آغاز شده است، گفت: در ادامه، کار برداشت ارقام میخوش و زرد نار آغاز که تا اواخر آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

انار میخوش فاروق به بازار آمد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: پیش بینی می شود بالغ بر 25 هزار تن انواع انار مذکور و دیگر ارقام مانند بریت، رباب و سیاه دارویی از باغ های فاروق برداشت و روانه بازار شود.

این مقام مسئول افزود: انار تولیدی علاوه برتامین نیاز محلی و استفاده برای رب، ترشی و سرکه، به استان های دیگر  نیز ارسال می شود .

وی با اشاره به اینکه ارقام زرد نار و شیرین شهوار فاروق شهرت ملی دارد، تصریح کرد: هر ساله با برگزاری جشنواره انار فاروق علاقه مندان زیادی از سراسر کشور به منظور خرید انار و فرآورده های آن به فاروق سفر می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تاکید کرد: برداشت انار در این شهرستان برای بیش از یک هزار نفر اشتغال موقت ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: کیفیت انار به همراه پیشینه تاریخی و قنوات فراوان فاروق موجبات رونق گردشگری در این منطقه را فراهم کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رقم جدید واندرفول نیز از سال 1396 در این شهرستان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، افزود: در صورت سازگاری و باردهی مناسب، این رقم که مقاوم به آفت کرم گلوگاه است، به منظور کشت و توسعه مورد استفاده قرار می گیرد.

شهر فاروق در فاصله 30 کیلومتری مرکز شهرستان مرودشت واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید