Iranian Agriculture News Agency

طرح گندم بنیان در مزارع اقلید توسعه می یابد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: طرح گندم بنیان در سال زراعی جدید در سطح 6500 هکتار از مزارع شهرستان اقلید اجرا خواهد شد.

طرح گندم بنیان در مزارع اقلید توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید حسین میرطالبی تصریح کرد: سطح اجرای طرح گندم بنیان در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش بیش از سه برابری خواهد داشت و در پنج منطقه خنجشت، شهرمیان، آسپاس، حسن آباد و سده عملیاتی می شود.

به گفته وی؛ این اقدام در پی موفقیت طرح گندم بنیان در سال زراعی گذشته که به صورت آزمایشی در مناطق شهرمیان و خنجشت شهرستان اقلید در سطح دو هزار هکتار انجام شده بود، صورت می گیرد. 

میرطالبی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش 30 درصدی تولید گندم است، افزود: تحقق این هدف نتیجه مشارکت کشاورزان، کارشناسان، مدیران، محققان و مجموعه تولیدکنندگان ماشین‌ های کشاورزی مورد نیاز این طرح است.

او استفاده از کشت روی پشته، تغذیه مناسب، مدیریت بیماری های گیاهی، افزایش ماده آلی خاک با به کار گیری شیوه های کم خاک ورزی و بی خاک ورزی، سیستم های نوین آبیاری، اجرای طرح های تحقیقاتی و مقایسه ارقام را از جمله مواردی دانست که در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد تا کشاورزان به عملکرد بالا دست یابند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید