Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس:

کشاورزی سنتی صرفه اقتصادی ندارد

استاندار فارس با بیان اینکه بخش کشاورزی این استان با توجه به سوابق طولانی و شرایط مستعد، نیازمند توجه بیشتر است گفت:‌توجه به این بخش یعنی عبور از کشاورزی سنتی زیرا این نوع فعالیت، صرفه اقتصادی ندارد.

کشاورزی سنتی صرفه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عنایت‌الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شیراز افزود: این استان از تجربیات طولانی در بخش سنتی کشاورزی برخوردار است و در مراکزی همچون دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی دارای قطب علمی است.

وی، یکی از عوامل کوچک شدن و قطعه قطعه شدن اراضی کشاورزی را وجود وراثت دانست و افزود:‌ در چنین شرایطی، کشاورزی با روش‌های سنتی صرفه اقتصادی به دنبال نخواهد داشت و طبیعتا فرزندان روستا و جوانان به عنوان موتور محرکه توسعه برای یافتن شغل و کسب درآمد به شهرها مهاجرت خواهند کرد که این مساله سبب اضمحلال روستاها خواهد شد.

او گفت: هم‌اینک در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فارس افزون بر ۱۰۰ کارشناس و پژوهشگر فعال حضور دارند که تاکنون تحقیقات موثری نیز ارائه داده‌اند.

استاندار فارس افزود: با توجه به این که مدیران جهاد کشاورزی استان سابقه فعالیت پژوهشی هم دارند، ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی، ترویجی و کشاورزی در فارس به خوبی برقرار شده است.

رحیمی اضافه کرد: برای ایجاد تغییرات مثبت در جهادکشاورزی باید به نیروهای جوان که تسهیل‌گر، تسریع کننده و دوستدار ایده‌های نو هستند در پست‌های مدیریتی توجه بیشتری شود.

وی، ضمن قدردانی از اهتمام و توجه وزارت جهاد کشاورزی نسبت به راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی گفت: این اقدام موجب حفظ نیروهای جوان در روستا و کسب دانش روز کشاورزی توسط آنها خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید