Iranian Agriculture News Agency

خسارت طوفان و بارش رگباری به کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در اثر طوفان و بارش رگباری مرداد ماه سال جاری بیش از 3321 میلیارد ریال خسارت به زیر بخش های کشاورزی این استان وارد شده است.

خسارت طوفان و بارش رگباری به کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، نادر محمودی تصریح کرد: تغییرات جوی مذکور خسارت قابل توجهی به باغ های شهرستان های قیروکارزین، جهرم، خفر و فراشبند وارد کرد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی درخصوص ورود سامانه بارشی همراه با باد و طوفان شدید؛ به منظور پیشگیری از خسارت به زیر بخش های کشاورزی توصیه های فنی قبل از وقوع حادثه انجام شد.

محمودی بیان کرد: علی رغم تاکید بر ضرورت تحت پوشش بیمه قراردادن محصولات کشاورزی به منظور بازسازی و باز توانی بهره برداران خسارت دیده در اثر حوادث، متاسفانه عدم استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در این شرایط امکان تخصیص و تامین اعتبار برای بهره برداران خسارت دیده به سختی و تا حدی غیر ممکن است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید نسبت به  بیمه محصولات  خود اقدام نمایند و از بیمه به عنوان یک حامی و پشتیبان در زمان وقوع حوادث استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید