Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان فارس:

ذبح دام عید قربان فقط در کشتارگاه

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین دام و انسان و براساس ابلاغ شیوه نامه نظارت بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ سلامت شهروندان، امسال ذبح دام در روز عید سعید قربان فقط در کشتارگاه های دام استان و تحت نظارت های کارشناسان دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی صورت می پذیرد.

ذبح دام عید قربان فقط در کشتارگاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمیدرضا ناظمی بیان کرد: دام های نذری باید در کشتارگاه‌ها قربانی شود و تمامی کشتارگاه‌های استان از ساعت 7 تا 13 آماده خدمات ‌رسانی به شهروندان عزیز هستند.

وی تصریح کرد: در روز عید سعید قربان 77 اکیپ نظارت بهداشتی به همراه 42 نفر ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های استان بر روند ذبح دام قربانی نظارت خواهند داشت. 

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از نیکوکاران درخواست کرد: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی  و با استفاده از ماسک و دستکش به نزدیک ترین کشتارگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت کشتارگاه های دام در روز عید قربان اظهار کرد: با هماهنگی های به عمل آمده نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان به صورت رایگان  انجام می شود.

ناظمی به شهروندان توصیه کرد: از مصرف گوشت تازه خودداری شود و گوشت تازه را حداقل به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و پس از آن نسبت به مصرف و یا منجمد کردن آن اقدام کنید.

وی در پایان تصریح کرد: سامانه پیام گیر 1512 آماده دریافت گزارشات در سراسر استان بوده  و در شهرستان ها ، ادارات دامپزشکی آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان محترم هستند.

شهروندان می‌توانند جهت دریافت لیست و آدرس کشتارگاه‌های دام استان به پورتال اداره کل دامپزشکی استان فارس به نشانی  fars.ivo.ir  مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید