Iranian Agriculture News Agency

بارش های بهاری به بخش کشاورزی لارستان خسارت وارد کرد

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: بارش های بهاری بالغ بر ۲۴۱ هزار و ۳۲۵ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

بارش های بهاری به بخش کشاورزی لارستان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، فرزاد قاسمی با اشاره به بارش های اخیر روزهای سوم و چهارم فروردین ماه با میانگین 30.5 میلیمتر دربخش های مختلف شهرستان، تصریح کرد: این خسارت در سطح 14 هزار و 381 هکتار از زمین های زراعی و باغی لارستان از 10 تا 100درصد خسارت زد.

به گفته وی؛ بیشترین خسارت به گندم آبی با سطحی معادل دو هزار و ۵۷۰ هکتار به میزان ۵۷ هزار و ۸۲۶ میلیون ریال وارد شد و مزارع کلزا نیز در سطح ۶۱۶ هکتار و به میزان ۱۰ هزار و ۸۱۹ میلیون ریال شامل خسارت شدند.

به گفته وی؛ سایر زراعت ها شامل جو آبی، گندم و جو دیم، صیفی و مرکبات نیز از این بارندگی در امان نمانده  به طوری که ۲۰ هکتار از سطح زیر کشت جو آبی بخش مرکزی دچار خسارت صد درصدی شده است .

قاسمی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارت، صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تنها نهاد پاسخگو در این گونه مخاطرات دانست و از کشاورزان خواست تا با بیمه کردن محصولات خود در زمان بروز چنین حوادثی بخشی از زیان خود را جبران کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد : در شرایط فعلی با وجود بحران ویروس کرونا و لزوم کاهش تردد، اقداماتی از سوی مدیریت شعب بانک کشاورزی برای ثبت خسارت کشاورزان  به صورت غیر حضوری صورت گرفته است و کشاورزان می توانند بدون مراجعه به شعب بانک کشاورزی از طریق سامانه جامع بیمه کشاورزی خسارت خود را ثبت کنند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید