Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون استانداری فارس انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 4 کانال پایاب سد سلمان فارسی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز طرح احداث فاز چهار کانال های درجه سه و چهار پایاب سد سلمان فارسی خبر داد و گفت: پیمانکار این طرح زیر بنایی مشخص و عملیات اجرایی آن در روز های آتی آغاز می شود.

آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 4 کانال پایاب سد سلمان فارسی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی در آئین کلنگ زنی ساخت این طرح در چهارمین روز دهه مبارک فجر که با حضور سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شده بود، افزود: اعتبار اولیه این طرح 11 میلیارد ریال و برآورد حجم عملیات عمرانی به طول یک کیلومتر کانال سنگ و سیمان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با اتمام و بهره برداری از فاز چهار کانال های پایاب سد سلمان فارسی 900 هکتار از اراضی آبادی های بیان، عزیز آباد، منصور آباد و جورکان از شبکه های آبیاری و زهکشی مدرن بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی اظهار کرد: فاز 3 کانال های پایاب با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

به گفته وی، دشت کارزین با چهار هزار هکتار اراضی به وسیله 70 کیلومتر کانال های مختلف باید مشروب شود که تا کنون 13 کیلومتر از آن توسط وزارت نیرو و 9 کیلومتر توسط وزارت جهاد کشاورزی احداث و به بهره برداری رسیده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: تخصیص اعتبارات عمرانی از منابع مختلف به طرح های آب و خاک و امور فنی مهندسی از مهم ترین نیاز های کشاورزان شهرستان است که می تواند موجب افزایش بهره وری آب و بهبود راندمان تولید محصولات کشاورزی شود.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت فاز 4 کانال های پایاب سد سلمان فارسی علی محمد کریمی فرماندار، عنایت اله اکبری امام جمعه، روح اله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس، امیر اسلامی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس و دیگر اعضای شورای اداری شهرستان احمدی زاده را همراهی می کردند.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید